Meelis Milderi juhtimispõhimõtted: heade tulemuste taga on peidus kirg
Avaldatud: 08. oktoober Kell 08:17
Meeskonnaga koos eesmärke seades on oluline jõuda selgele ühisele arusaamale sellest, mida tahetakse saavutada, ning püüda kokku leppida ka võimaliku mittesaavutamise lubatud määr, tulemuste hindamine ning tulemustasude tingimused.
Ka tulemuste hindamisse peaks sisse määrama paindlikkuse, et inimestel ei kaoks motivatsioon endast parimat anda ka siis, kui kõrvalised asjaolud seatud kõrgeimat eesmärki saavutada ei luba – oluline on hinnata ka edenemist ja tulemuse paranemist. Ühiselt kokkulepitud selged eesmärgid, mängureeglid ja tulemuste hindamise põhimõtted loovad motiveeriva raamistiku.
3.Ole pidevalt valmis õppima ja arenema. Moeäris ja äris tervikuna leidub väga vähe lõplikke ja püsivaid lahendusi, ettevõtte enda areng ning pidevalt arenev keskkond nõuavad pidevat katsetamist ja uue õppimist. Paigalseis on tagasiminek ning võidavad need, kes julgevad olla esimesed - tihti tähendab see asjade tegemist teist moodi, riskide võtmist ja paratamatult ka vigade tegemist.
Minu juhtimispõhimõtted lubavad taolistes olukordades kontrollitud riskide võtmist, aktsepteerivad ka vigu, kuid vaid sel juhul, kui need vead (ja loomulikult ka õnnestumised) konverteeritakse uueks teadmiseks, oskuseks ja säilitatakse taoliselt ettveõttes.
Siis on meil tegemist tõeliselt õppiva organisatsiooniga. Inimesena ja profesionaalina on samuti pidev arenemine ainus mõistlik moodus elada. Samas meie põhitõed, väärtused ja veendumused hoiavad meie käitumislikku selgroogu, defineerivad meid isiksuse, meeskonna ja ettevõttena.
4. Juhi inimesi, mitte protsesse. Juhtimine ON inimeste juhtimine esmajoones. Juhina tundub muidugi palju lihtsam juhtida koos inimestega või inimeste eest protsesse või tegevusi, tooteid aga see ei ole juhi töö.
Inimeste juhtimine on tegelikult ainus töö, mida keegi teine juhi eest ära teha ei saa ja seetõttu kõige tähtsam. Kui ma enda jaoks esimest korda hakkasin mõtestama juhi tööd (ja seda võrdluses spetsialisti tööga), siis sain aru, et juhil on võimalik saavutada enamat kui ühel spetsialistil, kuna ta juhib mitmeid või paljusid.
Selle hind on: juht annab ära võimaluse midagi ise teha. See peab olema teadlik vahetegemine ja ma tean kui raske see on. Raske on see eilsetele spetsialistidele, kellest täna saavad esmataseme juhid, aga raske on see ka juba kogenud tippjuhtidele. Valem on lihtne, tuleb ennast «korrale kutsuda». Kui Sa teed mingit konkreetset tööd paremini kui Sinu alluv, kelle töö see on, siis oled jõudnud ilmselt juhina oma ebakompetentsuse tasandile.
5. Ehita oma organisatsioon jagatud väärtustele ja selgetele mängureeglitele.Tänapäeva edukaid organisatsioone juhivad kõrged eesmärgid, tiimidest ja ettevõttest endast väljakasvanud väärtused ja kokkulepitud mängureeglid. Juhtide ülesanne on neid eesmärke vajadusel täpsustada või muuta, hoida või leida õigeid inimesi (kes jagavad nii neid eesmärke kui väärtusi), jaotada ressursse vastavalt eesmärkidele ja kontrollida edenemist eesmärgi suunas. Garanteerida mängureeglitest kinnipidamine. Olla ise nende täitmisel eeskujuks. Nii lihtne see ongi
0 comments:
Postita kommentaar